Thursday, March 3, 2011

PeNgKiT vs ToMbOy vs LeSbiAn


minggu lepas aku g kenduri...
tetiba my fren tny aku...


fren: ape beza tomboy ngn pengkid?
aku: hah??nape tetiba tny
fren: jwb la...
aku: tah la..tomboy ngn pengkid ni lebeh kurang je...
but yg bezanya tomboy ni die jz bpakaian mcm laki but still naluri pmpuan...
fren: pengkid?
aku: pengkid???hmmm...pengkid ni luaran mcm tomboy gak but
die ske sama jntina...
fren: hbs...ape beza pengkid ngn lesbian??
aku: (hadoii...ape aku nk jwb ni!!)
tah la...

~ni pbualan aku ngn kwn gara2 tnmpk sorg minah ni yg bpakaian mcm laki...
mn 1 golongn die aku xtaw la...
xkn nk g tny...so, kt bwh ni ada sedikit sebyk pbezaan dorg...


Pengkid

> Berpakaian dan bergaya seperti lelaki (pakaian dan cara hidup)

> Tubuh badan dan rambut sama seperti lelaki

> Menjalin hubungan dengan wanita sehingga ada yang bercinta dan melakukan seks

> Membengkung payudara


> Suka wanita cantik


> Menganggap diri seperti lelaki yang boleh menjaga pasangan, terutama apabila diganggu

tidak menukarkan bentuk semulajadi

gemar meluangkan masa bersama dengan teman wanita

mempunyai hawa nafsu untuk melakukan hubungan seksual yang terlarang.


Tomboi

> Perwatakan seperti lelaki

> Ada perasaan terhadap lelaki

> Bukan lesbian (suka sesama jantina atau pengkid)

> Minat terhadap aktiviti lasak dan mencabar

> Ada sikap kasar dan ganas

sifat feminin

.memakai pakaian longgar dan berambut pendek 


Lesbian


> Perwatakan sama seperti wanita sejati

> Homoseks (lesbian)

> Memiliki sikap cemburu

> Suka wanita cantik

>mempunyai nafsu terhadap wanita lain 

menyukai bentuk tubuh wanita

seorang pasangan memainkan peranan yang dominan manakala seorang lagi bersifat lebih pasif. 


pape pn, even sesorg tu memegang 'jawatan' yg mn skali pn, dorg pn mnusia gak...
ada hati dan prsaan...
so, rasanya xyah la kita mengata o ape ttg dorg...
dorg jz jd diri dorg sndr...
lg pn dorg dh besar, dorg tahu arah mn yg dorg nk pegi...
as masyarakat, kita hny dpt cncern dgn psekitaran kita 
but
kita xde hak nk menilai o menghukum dorg

~sume makhluk sma je di sisi ALLAH...

3 comments:

  1. oo...!!! br phm.
    tp 3-3 nyer ni jhanam..
    ni yg mbuatkan persatuan lelaki bujang marah..

    ReplyDelete
  2. persatuan pmpuan2 bujang juga marah bila rmai lelaki2 di luar sn yg menceburi bidang2 lain spt NYAH, GAY...pupus suda lelaki yg sejati

    ReplyDelete
  3. baru faham kategori saya....saya lesbian....

    ReplyDelete